שיטת אלכסנדר


שיטת אלכסנדר פועלת לשחרור מתחים פיסיים ונפשיים, שרבים מאיתנו צברו במהלך חייהם. פעמים רבות אנחנו לא מודעים למתחים אלו, עד שתוקפת אותנו מחלה ואיננו מסוגלים להמשיך עוד. המתחים עלולים לגרום לכאבי ראש, גב, בעיות לב, דלקות מפרקים ודיכאון ועוד חוליים רבים אחרים. אם המתחים השריריים התת-הכרתיים מוסיפים להתרחש ללא הפרעה כפי שקורה לעיתים קרובות הם יכולים להשפיע על איכות חיינו על ידי האצת תהליך ההזדקנות והפחתת החיוניות שלנו.

פרדריק מאתיאס אלכסנדר נולד באוסטרליה בינואר 1860. אלכסנדר נולד פג וסיכוייו לשרוד היו קטנים. בזכות אמו שהייתה גם האחות והמיילדת במקום - אפשרו את המשך קיומו.

במהלך הילדות סבל רבות מאסטמה ומחלות אחרות. החיים בחווה וטיפול בסוסים השפיעו רבות על שיפור בריאותו בשלב מסוים מקים אלכסנדר תיאטרון משלו אך מוצא עצמו עם בעיות צרידוּת קשות המאיימות על הקריירה שלו כשחקן. ביקורים חוזרים ונשנים אצל רופאים לא נותנים לו פיתרון לבעיה. בשלב מסוים הרופא מודה בכנות שאיננו יכול לעזור. "טוב מאוד", משיב אלכסנדר. "אם זה המצב, עלי לנסות ולברר בכוחות עצמי."

המהות של שיטת אלכסנדר‬

זוהי בעצם מהות שיטת אלכסנדר. יישום התופעה הידועה של סיבה ותוצאה. כלומר: כל פעולה גוררת אחריה תגובה. זוהי המהות של שיטת אלכסנדר.

שיטת אלכסנדר היא שיטה פשוטה מאוד, אך מעמיקה בדרך לגילוי והבנת המתחים הסמויים ההולכים ומתעצמים בהדרגה, במהלך שנים רבות, עד שבשלב מסוים הם עלולים להתבטא בקושיות, כאב ואף עיוותים. "אתם מתרגמים כל דבר – פיסי, מנטלי ורוחני למתח שרירי". פ.מ. אלכסנדר. חוליים רבים נגרמים ישירות מיציבה לקויה ואף מוחרפים עם הזמן. ניתן למנוע זאת אם נשתמש בגופנו בהתאמה במהלך החיים. כאב הוא הדרך של הטבע לומר שמשהו השתבש. אנחנו נוטים להתעלם ובחלק מהמקרים נוהגים לטשטש את הסימנים בעזרת תרופות משככות כאבים.

שיטת אלכסנדר מאפשרת לנו ללמוד איך לשפר את הישיבה, עמידה ותנועה כך נוכל להקל על הכאבים. יציבה נכונה היא מצרך יקר. "כל איש ואישה וילד טומנים בחובם את האפשרות לשלמות פיזית, כל אחד יכול להגיע לכך על ידי הבנה עצמית ומאמץ". פ.מ. אלכסנדר.

במה שיטת אלכסנדר תעזור לך?

  • להיות מודעים יותר לעצמנו פיזית, מנטלית ורגשית.
  • מניעת שחיקה מיותרת של מפרקים בפרט והגוף בכלל.
  • הרפיית עודף מתח שרירי הגוף.
  • הכרת דפוסי התנהגות והדרך לשנותם.
  • מניעת בזבוז אנרגיה ומציאת דרכים חלופיות לתנועה יעילה יותר.
  • הגדלת המודעות בעת ביצוע פעולות כך שנוכל לבחור ולהחליט טוב יותר.
  • חופש, שחרור, קלות בתנועה.